Поради психолога,  Що таке інклюзія?

Як працювати з інклюзією?

Сформуйте правильнеставлення до інклюзивного учня

І почніть з себе

Ви вже чули про цього учня до того, як він з’явився у вашому класі. Його називають складним учнем. Ви знали, що ця дитина буде під вашою опікою у класі, і навіть заздалегідь познайомились з ним та його батьками, поговорили з педагогами, які вже працювали з ним. Але все одно страшно. Ви не знаєте, як правильно себе поводити, як адаптувати учня у класі, і навіть не уявляєте, як саме інші школярі сприймуть когось, хто не зовсім такий, як вони.

1. Не знецінюйте дитину

Створіть позитивний профіль учня, де зазначите його сильні сторони, симпатії, антипатії, поведінку, успішність, соціальні навички, проблеми та іншу інформацію. По можливості ще раз поговоріть з батьками дитини, проведіть опитування, поступово занотовуйте інформацію про кращі прояви, бо, може, вони знадобляться колегам у майбутньому.

2. Уникайте упередженості

Наші переконання, що стосуються конкретного учня, залежать від взаємодії з ним, прочитання його особової справи та розповідей про нього від вчителів. Ви отримали нову інформацію, проаналізували. Ви йдете на урок і вірите у це.

Уникайте упередженості. Говоріть про кращі сторони учня. Слова допомагають змінити думку про дитину, що, у свою чергу, змінює наші дії. Далі продумайте, як ви почнете розмову з учнем, дізнайтесь, як йому зручно працювати?

Аналізуйте всю отриману інформацію та намагайтесь розробляти такі уроки, де буде присутній зручний формат роботи для особливої дитини та всього класу.

3. Шукайте, до чого найбільш здібна дитина

У кожній людині поєднуються різні типи інтелекту, вони взаємодіють, формуючи різнопланову особистість. Ваша задача як педагога знайти, до чого здібні ваші особливі учні. Це допоможе знайти та використовувати їх сильні сторонни та враховувати ці здібності при підготовці до уроків.

4. Підбирайте слова, якими називаєте своїх учнів

Слова, які ви використовуєте, говорячи про ліцеїстів, узагальнюють вашу думку про них та про їх потенціал. Не акцентуйте увагу на відхиленнях, зосередьтесь на талантах.

Ламайте кригу. Якщо ви тільки починаєте працювати з класом, попросіть дітей розповісти про свої уподобання та хобі. Так ви більше про них дізнаєтесь. Ви подивитесь на учнів з нової точки зору, не залежно від наявності у них захворювання. Говоріть з дітьми на одному рівні, а не як з малюками. Це покаже вашу повагу до учня, в очах же однолітків він також буде рівним.

Не забувайте, що: всі учні рівні між собою:

  • кожен має однаковий доступ до навчання;
  • у всіх учнів мають бути рівні можливості для розвитку;
  • інклюзивна освіта передбачає планування та проведення ефективного освітнього процесу для всіх;
  • програма та процес навчання мають враховувати потреби всіх учнів.

Пам’ятайте, що вчитель має бути достатньо гнучким, здатним долати перешкоди та шукати виходи з будь-яких складних ситуацій, пов’язаних з учнем; він поважає індивідуальні відмінності кожного та готовий співпрацювати з іншими вчителями для досягнення результатів. Станьте прикладом для колег та школярів у позиції та прагненні дати достойну освіту дитині з особливими потребами. Інклюзивна освіта передбачає, що безліч зусиль має докладати школа та сім’я. На вчителя покладена величезна відповідальність, але результат того вартий, адже в особливих учнів з’явиться можливість адаптуватися та жити повноцінним життям у суспільстві. Успіх роботи у класі починається з ваших власних переконань і ставлення до дітей, через ваше спілкування з ними та про них.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *